Een hub op je website

Een hub (ook wel marketinghub of content hub genoemd) is een verzamelpunt van stukjes informatie, extra uitleg en zoektermen die mensen gebruiken. Het doel is bezoekers aantrekken zonder je basis website te vervuilen met allerlei ruis.

Hoe gebruik je een hub?

Dat kan op verschillende manieren:

Via zoekmachines
Eén van de mooiste toepassingen van een hub is als hij ervoor zorgt dat je gevonden wordt in Google. Van belang hierbij is dat je kiest voor relevante en haalbare zoektermen. Dus zoektermen die jouw klanten écht gebruiken. En waar niet teveel concurrentie op zit.

Via social media
Social media is een prima manier om extra bezoekers naar je website te trekken. Dit werkt het beste als je op je hub een pagina creëert die waardevol is voor je bezoeker. Bijvoorbeeld met tips. Ga dus niet puur jezelf promoten, maar geef waardevolle informatie aan je bezoeker.

Via advertenties
Als je adverteert (bijv. via AdWords, Facebook of offline) dan is het soms handig om bezoekers naar een pagina te sturen die precies aansluit bij de advertentie. Die pagina kun je ook opnemen in je hub.

Via je website
Op je homepage kun je natuurlijk ook verwijzen naar je hub. Met een link of een button. Dat is vooral interessant als je stukjes informatie hebt die je wel wilt delen, maar je wilt voorkomen dat je website te rommelig wordt.

Bekijk mijn hub »

Hoe groot moet een hub zijn?

Het beste is het als je de hub niet te groot maakt. Je kunt beter een paar hele sterke pagina's in je hub hebben, dan heel veel mindere. Die sterke hou je dan ook eenvoudiger actueel en maak je steeds beter.

Concreet betekent dit dat je moet proberen om het aantal pagina's in je hub onder de tien te houden.

  Home   Contact






Houdoe.nl
A. van Opbergenstraat 41 (geen bezoekadres)
5624 AR  Eindhoven

hans@houdoe.nl
KVK Eindhoven: 17251700

Facebook button   Google Plus button   Hub Button